1. Förutom ditt personnummer använder du samma 4-siffriga servicekod som för Danske Banks mobilapp. Servicekoden består av fyra siffror, och du kan själv ändra den till något du enkelt kommer ihåg. Koden skapar du i Hembanken under menyn ”Mobila tjänster”. Du behöver dessutom tillgång till din kodbox för att skapa en sändkod. Mer info hittar du hos Danske Bank.
  2. Om du inte har Danske Banks mobilapp kan du läsa om den och ladda ned den från Danske Bank.
  3. Den 4-siffriga servicekod du använder för att logga in på Danske Banks mobilapp kan du nu använda för att lägga till Danske Bank till ditt Tink-konto.

Du kan även ansluta med Mobilt BankID:

  1. Tillsammans med ditt personnummer använder du Mobilt BankID för att verifiera din identitet. För att kunna använda Mobilt BankID behöver du först ladda ner säkerhets-appen för Mobilt BankID från AppStore eller Google Play, och sen aktivera ditt Mobila BankID på internetbanken. När detta är gjort kan du välja att ansluta DanskeBank.
  2. Efter det att du har uppgett ditt personnummer och valt anslut, så kommer du temporärt lämna Tink-appen för att verifiera din identitet med Mobilt BankID. För att göra detta behöver du uppge din PIN-kod som består av 6 till 8 siffror.
  3. När du använder Tink och vill uppdatera information från din bank så trycker du på uppdatera-knappen på översiktssidan i Tink-appen. Du kommer då temporärt skifta till säkerhets-appen för Mobilt BankID för att verifiera din identitet, och Tink-appen kommer sedan uppdatera all information.
Hittade du svaret?